20 факта за водата

Има неща, без които човек не може да оцелее. Едно от тях е водата. Използваме я всеки ден като готвим, чистим, перем, вземаме си душ и т.н. Сигурна съм, че всеки знае по нещо за нея, но все пак сметнах, че заслужава специално място в блога ми. Тя е една от любимите ми напитки, а и може би защото съм зодия риби, обожавам да плувам. Докато съм във водата умът ми се прочиства и се чувствам някак по-свободна. Освен това аз съм от хората, които харесват дъжда. Има един роман на Богомил Райнов със заглавие „Няма нищо по-хубаво от лошото време“. Това важи с пълна сила за мен. Честно казано винаги съм се чудела какво толкова не им допада на останалите. На мен лично винаги ми е харесвало времето, когато вали. Действа ми някак успокояващо и релаксиращо. Това за мен е идеалното време за четене на някоя хубава книга.
Това са причините, поради които реших да публикувам пост с 20 интересни факта за водата.


1. В природата съществуват около 1330 вида вода. (дъждовна, дълбоко подпочвена, от пресен сняг или ледник и т.н.)
2. Около 70% от тялото на възрастен човек е съставено от вода.
3. През живота си човек изпива около 30 000 литра вода.
4. Организмът се дехидратира много по-лесно през зимата, отколкото в топло време.
5. Започваме да чувстваме жажда, когато загубим само 1% от водата в тялото си.
6. Водата е единственото вещество, което в естествен вид можем да видим и в трите му агрегатни състояния – лед, течност, пара.
7. Ледът е 9% по-лек от водата.
8. Теглото, което губим след тренировка не е мазнина, а вода.
9. Студената вода съдържа по-малко микроби.
10. Водата може да предотврати и облекчи главоболието.
11. 80% от повърхността на планетата е покрита с вода.
12. Водата помага да се намалят стреса, тревогата и депресията.
13. Водата е най-доброто средство за намаляване на теглото. Когато ни се струва, че сме гладни трябва да изпием чаша или две вода, за да разберем дали наистина имаме нужда от храна.
14. Водата под формата на сълзи защитава очите ни.
15. Пиенето на твърде много вода твърде бързо може да доведе до водна интоксикация.
16. Водата повишава работоспособността, подобрява концентрацията на вниманието.
17. Водата е тази, която извежда токсините през различни части на тялото ни.
18. Водата – главен източник на енергия. Тя генерира електрическа и магнитна енергия във всяка клетка – така дава сили да живеем.
19. Водата лекува. Горещата пара спомага да оздравеят носа, синусите, гърлото и бронхите.
20. Водата овлажнява кожата по естествен начин и осигурява правилно образуване на клетки под слоевете кожа, за да й придаде здрав, блестящ външен вид.

За финал - една мисъл на Лао Дзъ:
„На този свят няма нищо по-меко и по-слабо от водата. Но да подчини твърдото и неподатливото, тя няма равна на себе си. Всеки знае, че слабото побеждава силното, че непреклонният отстъпва пред добродушието - всеки го знае и все пак никой не се съобразява с това. “

Източници: www.nwcb.eu , www.watermanllc.com , www.kaminata.net .

Comments

Popular Posts