Dreamcatcher


Знаете ли какво е капан за сънища?
Има няколко легедни за това от къде идва капанът за сънища, но се смята, че основите са положени от индианското племе Охджибвах. Те правели капаните като връзвали сухожилия от елен около върбова рамка във форма на капка или кръг. В резултат се получава нещо, което прилича на паяжина. По традиция, родителите правели капан за сънища за децата си и го окачвали над леглото. Те вярвали, че така ще защитят децата си от кошмари. Според легендата само хубавите сънища могат да преминат през капана, плъзгайки се по перата към спящия, докато лошите сънища биват заловени в мрежата и постепенно дори изчезват.
Честно казано имаше един период, през който много исках да си взема капан за сънища. Нещо по-малко, което да закача някъде из стаята. Исках го не заради предполагаемото му действие, а просто защото ми харесва как изглежда. Въпреки това обаче така и не си взех.
Преди няколко дни, връщайки се от училище, в чантата си намерих торбичка. Надникнах вътре и видях един малък капан за сънища и картичка. Оказа се, че моя приятелка е решила да ми направи този подарък, защото й споделих за лошите сънища, които ме спохождаха в последно време. Въпреки че не бях голям оптимист по отношение на действието на капана, го закачих над леглото си. Някой вероятно би си помислил, че това са отчаяни действия и ще бъде прав да мисли така, защото аз бях отчаяна. Кой не би бил след като не е спал нормално дни наред??
Така си легнах с малка надежда, че най-накрая ще се наспя. Голямата изненада за мен дойде на сутритна, защото наистина не бях сънувала кошмари.
Всъщност вече няколко дни нямам лоши сънища. Кой знае може би се получи нещо като плацебо ефект, защото наистина ми се искаше капана за сънища да действа. Ако е така, то тогава човек е способен на всичко. Ключът за успеха се крие във вярата и позитивното мислене. Просто не трябва да забравяме, че всичко зависи от нас.^^
My dreamcatcher - Моят капан за сънища 

Comments

Popular Posts