„Петата вълна“ от Рик Янси



Светът не винаги е бил такъв, какъвто го познаваме днес. С всеки изминал час настъпват промени. Човек никога не знае какво крие идният ден.
Каси Съливан е момиче като всички останали. Води живот, типичен за една гимназистка. Един ден обаче светът, който тя и всички останали познават, се променя с появата на извънземен космически кораб, мълчаливо надвиснал над земната повърхност. Първоначално всичко е спокойно, докато не настъпва първата вълна – всичко, свързано с елекртически заряд внезапно спира да работи. Не след дълго идват втората и третата вълна – земетресения, последвани от цунами и зараза, след която само един на всеки десет души оцелява. Нещата обаче не приключват с това. Настъпва и четвърта вълна, чрез която Другите, както ги нарича Каси, успяват за всеят съмнение в човешките сърца, защото не могат да различат човек от извънземен преносител. Много от оцелелите смятат, че това е краят, че ще ги оставят да умрат или да се самоизбият. Петата вълна обаче започва, без никой да подозира за нея.
След като е загубила всичко, Каси се впуска в опасна мисия, за да спаси малкия си брат Сам. По пътя си тя се среща с Ивън Уокър, който спасява живота ѝ и отказва да я остави сама да се изправи срещу нашествениците. Така, Каси е изправена пред труден избор - да се довери на момчето, избавило я от смъртта, или да го застреля при първа възможност. Решението трябва да се вземе бързо, защото времето изтича, а тя не е единствената, която отива да спаси Сам.
Получих тази книга като подарък за рождения си ден. Приятелката, която ми я подари беше силно впечатлена от нея. Не се бях докосвала до друга книга на Рик Янси. Започнах да я чета още на следващия ден. Първоначално се опитах да се дистанцирам от всички мнения, които бях чула за историята, за да изградя свое собствено. Истината е, че книгата ми допадна. Чете се бързо и лесно - не е необходимо много време, за да се вникне в историята, която се разказва. Въпреки превода, който бих променила на няколко места и по-специално - името на един от героите, мисля, че би допаднала на почитателите на научната фантастика. Въпреки че на част от мен силно ѝ се искаше историята да е завършена, отделеното време си заслужаваше. С радост бих проследила какво предстои на героите на Рик Янси в следващите части на поредицата.
Колкото до едноименната екранизация на „Петата вълна“ - искаше ми се да я гледам още преди да се сдобия с книгата. Въпреки това, след като получих творението на Янси, реших, че е по-добре първо да го прочета. Предполагам, че няма човек, който да не си е мислил: „Ако не бях чел/-а книгата, щях да харесам филма повече“. Това важи с пълна сила и тук. Филмът не е лош, но част от мен очакваше повече от него, или по-скоро - нещо малко по-различно. Това, което не ми допадна беше от една страна начинът, по който са направени някои от сцените, а от друга - интерпретацията на част от героите. Вероятно, ако не бях чакала, а бях гледала филма още преди да разгърна първите страници на книгата, тези неща нямаше да ми направят впечатление. Поради тази причина препоръчвам на всички, на които им предстои да се сблъскат с тези произведения на изкуството, да започнат от филма. Колкото до тези, които вече са чели книгата - дайте шанс на екранизацията - хубава е и, може би, впечатленията Ви ще са по-различни от моите. Може би, ще Ви хареса повече.



Comments

Popular Posts